8 Haziran 2014 Pazar

Kakaolu CUPCAKE

Yarın bir piknik gezimiz var. İlk önce Rumeli Hisarı'na sonra da Emirgan Korusu'na gideceğiz. Bu geziye kardeşim de kendi sınıfıyla geliyor. Geçtiğimiz anneler gününde anneme cupcake yapmıştım. Ailedeki herkes bayılmıştı. Kardeşim de şimdi gezi için benim cupcake yapmamı istedi. Bende yaptım. İlk yaptığımda küçük uçlu sıkma torbası almıştım. Ama hiç memnun kalmadım. Şimdi büyük bir uç aldım ve sonuç daha iyi. Malzemeleri yapılışı kadar kolay. İşte o malzemeler: 
Keki için; 
3 Yumurta
 1,5 su bardağı Şeker
 1 su bardağı Süt
 1 su bardağı Sıvı Yağ
 3 su bardağı elenmiş Un
 1 paket Kabartma Tozu
 1 paket Vanilya
 25 gr Kakao 
Üzeri için; 
1 paket kakaolu Krem Şanti Üzerinde 1 su bardağı süt yazıyor ama ben 1,5 su bardağı süt kullandım. Bu size kalmış bir şey. 
Yapılışı; 
Yumurta ve şekeri şeker eriyene kadar çırpın. Daha sonra süt ve yağı ekleyin. İyice çırptıktan sonra unu, kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyip çırpın. Birbirlerine iyice karıştıktan sonra kakaoyu da ekleyin. Daha sonra cupcake kağıtlarınızı hazırlayın ve bir kaşık veya kepçe yardımıyla eşit miktarda kağıtları doldurun. 180 derecelik fırında yaklaşık 15-20 dk pişirin. Bu süre dolduktan sonra cupcakelerinizi fırındayken bir kürdanı herhangi birtanesinin tam ortasına batırın eğer kürdan temiz çıktıysa cupcakelerinizi fırından çıkarın. Soğumaya bırakın. Eğer temiz çıkmadıysa 5 dk daha pişirin ve yine kürdan testini yapıp çıkartın. Üzeri için krem şantiyi hazırlayıp sıkma torbanıza koyup İstediğiniz gibi süsleyin.Buradan nasıl yapabileceğiniz hakkında bilgi alabilirsiniz.
Ben içine küçük bir sürpriz koydum. Pişmeden önce hamur kağıdın içindeyken tam ortasına gözükmeyecek şekilde, çekirdeğinden ayrılmış yarım kiraz koydum. Piştikten ve üstünü süsledikten sonra cupcakenin üstüne bütün kiraz koymamın sebebi de bu. Siz isterseniz başka meyveler de koyabilirsiniz... 
 ...Afiyet olsun... 
Yorumlarınızı ve sorularınız varsa bekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder